Dit is ons jaaroverzicht 2020!

29/6/2021 - Nieuws

Ons jaaroverzicht 2020 is uit. Het neemt je mee langs de hoogtepunten van ons werk in 2020. Lees gauw verder!

De coronapandemie heeft in 2020 en 2021 diepe sporen achtergelaten in de wereld. Het virus heeft niet alleen mondiale ongelijkheden in de toegang tot vaccins en medicijnen blootgelegd maar ook de enorme tekorten op het gebied van gezondheidsfinanciering en gekwalificeerde zorgverleners. Ineens werd duidelijk hoe een zwak gezondheidssysteem op één plek invloed heeft op gezondheid elders. Ook zagen we hoe de (indirecte) effecten van de coronapandemie en -maatregelen wereldwijd een desastreuze impact hadden op toegang tot seksuele en reproductieve gezondheid en rechten.

De pandemie raakte alle doelen die we als organisatie nastreven: eerlijke toegang tot medicijnen, voldoende en de juiste investeringen in gezondheid en voldoende gekwalificeerde en gemotiveerde zorgverleners. Ondanks de uitdagingen rond het werken op afstand, konden we ons snel aanpassen aan de nieuwe situatie en slaagden we erin om vele lobbykansen te grijpen.

Ons jaaroverzicht toont de hoogtepunten van ons werk in 2020: succesvolle lobby- & advocacy-acties om beleid te beïnvloeden, samenwerkingen met partners, meerdere publicaties en media-momenten, en nieuwe financieringsmogelijkheden waar we enorm enthousiast van worden! Daarnaast is het overzicht ook als PDF te lezen, waarin we ons financieel jaarverslag opgenomen hebben. Hierin leest u in detail over de financiële situatie van Wemos in 2020.

In 2021 blijven we vastberaden om health for all te bereiken. Maar voor nu blikken we even terug op 2020.

Veel leesplezier!

Ontvang onze nieuwsbrief