PROJECT CONTROLLER / ADMINISTRATOR (interim)

 

Ben jij een ambitieuze financial? Wil jij in een korte tijd alles leren over financiële processen die zich binnen stichtingen afspelen? Wil jij je inzetten voor een goed doel dat ervoor wil zorgen dat het recht op gezondheid universeel wordt erkend? En ben jij beschikbaar in de periode van 1 april 2023 tot en met augustus 2023? Dan heb je gevonden wat je zocht!

 

Maak kennis met Wemos

Wemos beschouwt gezondheid als een universeel mensenrecht. Vanuit die overtuiging richten wij ons als onafhankelijke, maatschappelijke organisatie op de verbetering van gezondheid wereldwijd. Het werk is dynamisch; vanuit onze programma’s reizen onze programmamedewerkers regelmatig naar het buitenland. De organisatie heeft korte lijnen zodat we effectief kunnen reageren op actuele ontwikkelingen, wendbaar zijn en snel kunnen schakelen. We streven continu naar het verbeteren van onze interne processen, zodat we optimaal ons werk kunnen doen.

 

Naast onze lopende programma’s zijn we gestart met twee nieuwe programma’s: een vijfjarig programma op het gebied van seksuele rechten en reproductieve gezondheid, gefinancierd door het ministerie van Buitenlandse Zaken. Hierin werken we samen met partners in Ethiopië, Kenia, Rwanda, Oeganda en Zambia. En een driejarig programma in de Europese regio, waarin we met partners uit onder andere Roemenië, Servië en Moldavië werken aan kwesties rondom migratie van zorgpersoneel. In beide programma’s is Wemos penvoerder. Dit heeft zich vertaald in een groei van de organisatie waarbij de project controller/administrateur een belangrijke rol vervult in het op de juiste manier ondersteunen van de organisatie.

 

Om meer over onze organisatie en resultaten te lezen, zie onze website www.wemos.nl.

 

Wij zijn momenteel op zoek naar een

PROJECT CONTROLLER (IVM ZWANGERSCHAPSVERVANGING)
32-36 uur/week

 

Taken en verantwoordelijkheden

  • Ondersteuning van onze partnerorganisaties in Afrika en Europa bij het financieel beheer van de subsidies waarvoor Wemos verantwoordelijk is.
  • Maken van projectbegrotingen voor nieuwe aanvragen.
  • Uitvoeren van de maandafsluiting en budgetbewaking.
  • Uitvoeren van (online) audits van door Wemos uitgekeerde subsidies.
  • Verantwoorden van subsidie-uitgaven.
  • Samen met de Financieel en Administratief Medewerker de financiële boekingen vastleggen en controleren.
  • Contacten onderhouden met de externe salarisadministrateur.

 

De project controller/administrateur die we zoeken heeft affiniteit met de doelstellingen van Wemos en verkrijgt probleemloos een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

 

Plaats in de organisatie

Je maakt deel uit van het Finance & Operations-team waarin je nauw samenwerkt met de manager Finance & Operations, die tevens je leidinggevende is. Binnen het Finance & Operations-team werk je samen met de Office Manager en met de Financieel en Administratief Medewerker. Je werkt ook samen met de Global Health Advocates en met de financiële contactpersonen van onze partnerorganisaties.

 

Dit bieden we

  • Een klein, internationaal team van zeer betrokken collega’s.
  • De mogelijkheid om in een relatief korte tijd alle aspecten van het financieel beheer in de goede doelensector te leren kennen (het is een zeer brede functie).
  • De mogelijkheid om verbetervoorstellen te doen die ook daadwerkelijk worden opgevolgd.
  • Een kantoor in het centrum van Amsterdam, met een goede en goedkope lunchfaciliteit.
  • Hybride werkvorm (deels thuis, deels op kantoor).
  • Een 32-36-urige werkweek.
  • Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Een contract voor 5 maanden (april 2023 – september 2023).

Deze kennis en vaardigheden vragen we

  • HBO werk en denkniveau.
  • Aantoonbare ervaring in een soortgelijke rol.
  • Goede beheersing van de Engelse en Nederlandse taal.
  • Uitstekende kennis van MS Office (met name Excel).
  • Ervaring met Exact-Online is een pre.

 

Solliciteren

Ben je enthousiast geworden over de functie van Project Controller? Stuur je CV en motivatiebrief naar jobs@wemos.nl, t.a.v. Geert Lammerink. De uiterste inleverdatum is woensdag 1 februari 2023. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden in de tweede week van februari.   

 

Wemos streeft naar diversiteit in haar personeelsbestand en zet zich in voor een inclusieve werkomgeving, met een rijke diversiteit aan collega’s wat betreft gender, seksuele oriëntatie, religieuze en/of culturele achtergrond en/of beperking.

 

Meer informatie?

Neem gerust contact op met Geert Lammerink, Manager Finance & Operations via e-mail: geert.lammerink@wemos.nl.

 

nl_NLDutch