wemos team 2018

Wemos in 2017: ons jaaroverzicht is uit

Al bijna 40 jaar lang komen wij op voor het recht op gezondheid wereldwijd, voor iederéén. Zo ook in 2017: met trots presenteren wij vandaag ons jaaroverzicht 2017.

Met hart en ziel richten wij ons op structurele verbeteringen in mondiaal gezondheidsbeleid. De resultaten hiervan delen wij graag met jullie in het nieuwe jaaroverzicht.

En ‘nieuw’ was 2017 in bepaalde opzichten zeker: zo ging het Health Systems Advocacy Partnership het tweede jaar in en hebben we onder andere ons netwerk versterkt met nieuwe partners in de Afrikaanse partnerlanden. Daarnaast kregen we vorig jaar een nieuwe directeur, ging de nieuwe reeks publieke debatten ‘Global Health Cafés’ van start, en zorgde ons lobbywerk op het gebied van medicijnen voor nieuwe prikkelende discussies in zowel de Tweede Kamer als het Europees Parlement.

Maar dit is enkel een kleine greep uit het overzicht. We laten ook zien dat we niet hebben stilgezeten op het gebied van communicatie en fondsenwerving. En we laten je kennismaken met een aantal pleitbezorgers in een reeks interviews.  ‘Ik ben dankbaar voor mijn rol als directeur en dat ik met zo’n toegewijd team mag werken. Met trots kijk ik terug op mijn eerste jaar bij Wemos,’ aldus directeur Mariëlle Bemelmans.

Nieuwsgierig geworden? Lees ons jaaroverzicht 2017

Lees meer over het Health Systems Advocacy Partnership

Recente Nieuws items

Vijf jaar Global Financing Facility: tijd voor verandering?

10-08-2020

Hoe staat het nu met ​​de Global Financing Facility en haar ambities en doelstellingen, vijf jaar na implementatie in verschillende landen? In hun artikel in het tijdschrift Sexual and Reproductive Health Matters Journal kijken Lisa Seidelmann (voormalig global health advocate Wemos), Myria Koutsoumpa (Wemos), Frederik Federspiel (London School of Hygiene and Tropical Medicine, The People’s Fund for Global Health and Development) en Mit Philips (Artsen Zonder Grenzen) naar de activiteiten en het bestuur van de GFF van de afgelopen jaren. Is het tijd voor verandering?

Nieuwe Oxfam Novib publicatie: verhalen over het beïnvloeden van netwerken

15-07-2020

Een nieuwe publicatie van Oxfam Novib bevat een verzameling van verhalen over het beïnvloeden van netwerken op meerdere thematische gebieden. ‘Beating the Drum: Stories of Influencing Networks’ richt zich onder andere op lessen over partnerschappen, en hoe de betrokken partijen hier hun voordeel uit kunnen halen. Wemos heeft bijgedragen aan de publicatie met een casus over ons werk op de Global Financing Facility (GFF).