wemos team 2018

Wemos in 2017: ons jaaroverzicht is uit

Al bijna 40 jaar lang komen wij op voor het recht op gezondheid wereldwijd, voor iederéén. Zo ook in 2017: met trots presenteren wij vandaag ons jaaroverzicht 2017.

Met hart en ziel richten wij ons op structurele verbeteringen in mondiaal gezondheidsbeleid. De resultaten hiervan delen wij graag met jullie in het nieuwe jaaroverzicht.

En ‘nieuw’ was 2017 in bepaalde opzichten zeker: zo ging het Health Systems Advocacy Partnership het tweede jaar in en hebben we onder andere ons netwerk versterkt met nieuwe partners in de Afrikaanse partnerlanden. Daarnaast kregen we vorig jaar een nieuwe directeur, ging de nieuwe reeks publieke debatten ‘Global Health Cafés’ van start, en zorgde ons lobbywerk op het gebied van medicijnen voor nieuwe prikkelende discussies in zowel de Tweede Kamer als het Europees Parlement.

Maar dit is enkel een kleine greep uit het overzicht. We laten ook zien dat we niet hebben stilgezeten op het gebied van communicatie en fondsenwerving. En we laten je kennismaken met een aantal pleitbezorgers in een reeks interviews.  ‘Ik ben dankbaar voor mijn rol als directeur en dat ik met zo’n toegewijd team mag werken. Met trots kijk ik terug op mijn eerste jaar bij Wemos,’ aldus directeur Mariëlle Bemelmans.

Nieuwsgierig geworden? Lees ons jaaroverzicht 2017

Lees meer over het Health Systems Advocacy Partnership

Recente Nieuws items

16 mei in de rode hoed: farma’s other futures

16-04-2019

Steeds meer medicijnen zijn onbetaalbaar geworden. Is er dan echt geen alternatief? Op donderdag 16 mei organiseren Wemos, Commons Network en de Rode Hoed het debat ‘Farma’s Other Futures’, waar artsen, onderzoekers, politici en experts alternatieven voor het huidige systeem bespreken.

40 jaar inzet voor mondiale gezondheid

19-03-2019

Vandaag is het 40 jaar geleden dat een groep medisch studenten zich verenigde om zich in te zetten voor mondiale gezondheid. Sindsdien is Wemos uitgegroeid tot een internationale lobbyorganisatie die zich volop inzet voor mondiale gezondheid.